Prosumers

Kuluttajan rooli on muuttumassa pelkästä kuluttajasta sisällön tuottajaksi. Tästä todisteena ovat esimerkiksi Wikipedia ja  YouTube. Tällaista kuluttajaa voidaan kutsua myös termillä prosumer, sanoista produce ja consumer. Ilmiö ei sinällään ole uusi, prosumer-ilmiötä pohdittiin ensimmäisen kerran jo 70-luvulla. Davide Casaleggio ennustaa ilmiön kuitenkin johtavan suuriin muutoksiin, kuten mainoksien, tekijänoikeuksien ja ”vanhan” median kaatumista.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s