Limited edition – limited location

Kasvava yksilöllisyyden arvostus ja paine markkinoilla ovat synnyttäneet uuden tavan ostaa ja erottua. Limited editon, rajoitettu erä, tarkoittaa tiettyä tuotetta olevan vain rajallisen määrän. Tämä synnyttää ostajassa helposti paniikin, jos haluan saada tuotteen, minun on toimittava nopeasti. Tuotteen rajallisuus myös synnyttää myös kuulumisen tiettyyn ryhmään. Limited editionin markkinavaikutuksen on huomannut mm. vaatekauppa H&M designer-yhteistyöllään. Edellinen Jimmy Choo – mallisto myi Suomessakin loppuun, melkein jokaisen tuotteen kohdalla, muutamassa minuutissa. Nyt tuotteita myydään kolminkertaisilla hinnoilla ebayssa.

Limited edition ei kaikille riitä, joten on syntynyt limited location. Tässä tuotteita myydään vain tietyssä paikassa maailmalla. Muun muuassa Burberry myy Blue Label-mallistoaan vain Japanissa. Limited location auttaa erityisesti isoja brändejä uudistamaan myyntitapaansa ja estämään jämähtämistä asiakkaiden mielikuvissa. Vähävaraisimmille asiakkaille tämä ei ehkä niinkään ole iloinen uutinen, harvalla on varaa lähteä yhden tuotteen perässä maapallon toiselle puolelle, mutta rikkaammille rajallinen myyntipaikka saatta tuoda uutta jännitystä elämään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s